Наукова бібліотека ХНПУ імені Г.С.Сковороди

Упродовж жовтня-листопада 2020 року для українських вчених буде проведено чергову серію безкоштовних вебінарів, присвячених роботі з базами даних Scopus, ScienceDirect, Mendeley та іншими електронними ресурсами. 

Вебінари організовує компанія Elsevier. Всі вебінари відбуватимуться українською мовою, їх проведе офіційний тренер компанії, головний бібліотекар Наукової бібліотеки ім. М. Максимовича Київського національного університету імені Тараса Шевченка Марина Назаровець.

Для участі у вебінарах учасникам необхідно заздалегідь зареєструватися за відповідним посиланням на платформі BrightTALK.

За інформацією організаторів після проходження кожного з вебінарів зареєстровані учасники зможуть завантажити відповідні сертифікати. 

Програма вебінарів від Elsevier: 

20 жовтня 11:00-11:45

Тема: Перші кроки у Scopus.

Опис: Приєднуйтесь до нашого вебінару, щоб дізнатися, як розпочати роботу зі Scopus. Дізнайтеся детальніше про налаштування свого облікового запису відповідно до власних уподобань, а також про варіанти віддаленого доступу, щоб забезпечити собі комфортну роботу з будь-якої точки світу.

Реєстраційна форма за посиланням.

23 жовтня 11:00-12:00

Тема: Починаємо з пошуку літератури у Scopus.

Опис: Пошук літератури має вирішальне значення на всіх етапах дослідження – від планування до написання. Приєднуйтесь до нашого вебінару, щоб отримати важливі знання та поради для ефективного пошуку літератури у Scopus.

Реєстраційна форма за посиланням.

27 жовтня 11:00-11:45

Тема: Ваші колеги та Ви у Scopus.

Опис: Чи замислювалися Ви коли-небудь над тим, як інші бачать результати Ваших досліджень? Scopus використовується багатьма організаціями, які займаються дослідженнями та фінансуванням досліджень, для оцінки заявок на гранти, тому у першу чергу, слід переконатись, що дані, вказані у Вашому профілі, є актуальними та повними. Беріть участь у вебінарі, щоб дізнатись, як створюються та редагуються профілі авторів у Scopus, і як Ви можете у разі потреби подавати запити для їх корегування.  

Реєстраційна форма за посиланням.

30 жовтня 11:00-12:00

Тема: Журнали: доброго не буває забагато.

Опис: Обрати журнал для читання чи публікації іноді буває складно. Приєднуйтесь до участі у вебінарі, аби дізнатися, як перевіряти та порівнювати журнали, використовуючи бібліометричні параметри та відповідні інструменти в Scopus для прийняття цілком обґрунтованого рішення щодо вибору журналу.

Реєстраційна форма за посиланням.

3 листопада 11:00-11:45

Тема: Перші кроки у ScienceDirect.

Опис: Приєднуйтесь до вебінару, щоб дізнатися, як розпочати роботу з ScienceDirect. Дізнайтеся більше про налаштування свого облікового запису для роботи з ресурсами бази даних.

Реєстраційна форма за посиланням.

6 листопада 11:00-11:45

Тема: Читання – це навчання.

Опис: Під час цього вебінару Ви дізнаєтеся, як можете отримати доступ до необхідного та цікавого вмісту. Неважливо, шукаєте ви журнали, книги чи інші документи – у ScienceDirect все це доступно.

Реєстраційна форма за посиланням.

10 листопада 11:00-11:45

Тема: «Цікавій Варварі на базарі носа відірвали».

Опис: Приєднуйтесь до нашого вебінару, щоб дізнатись про цікаві та дивовижні дослідження авторів, які кидають виклик відомому прислів’ю про допитливість, у ScienceDirect. Дізнайтеся про згортання соєвого молока в каві, лікування шампанським морської хвороби та багато іншого.

Реєстраційна форма за посиланням.

13 листопада 11:00-11:45

Тема: Не все те золото, що блищить.

Опис: Приєднуйтесь до участі у вебінарі, щоб дізнатися, як не стати жертвою хижацьких видань, конференцій та інших неетичних практик у науковій комунікації.

Реєстраційна форма за посиланням.

17 листопада 11:00-11:45

Тема: Сяйте яскраво, наче діаманти.

Опис: Дізнайтеся про найкращі практики та інструменти для покращення видимості результатів Ваших досліджень. Під час цього вебінару ми познайомимо Вас із соціальними мережами для дослідників та відповідальними політиками поширення, а також поділимося з Вами порадами щодо того, як забезпечити належну увагу до Вашого дослідження.

Реєстраційна форма за посиланням.

Нагадуємо, що триває опитування щодо використання українськими вченими та інноваторами електронних баз даних. Заповнити анкету можна до 23 жовтня 2020 року.


До уваги науковців університету!

                          Пропонуємо долучитися до вебінарів Clarivate Analytics 

12, 13, 15, 16 жовтня 2020 

Заплановано 11 вебінарів українською в тому числі трансляції о 7:15 ранку. Буде висвітлено основи наукометрії і її коректного застосування, можливості референс-менеджера EndNote для швидкого і точного оформлення публікацій, створення, наповнення та використання основних авторських профілів та як і чим можуть допомогти Web of Science та InCites   при подачі грантової заявки. Щодня пропонується нова тема, у двох або трьох повторах. Обирайте зручний час. Реєстрацію відкрито, після переходу за обраним посиланням необхідно заповнити форму, що знаходиться під словом Register. Вебінар проходитиме на платформі WEBEX. Технічні обмеження стандартні: операційна система має бути вище ХР та встановлено останню версію браузера. Протягом тижня по закінченню серії, тим, хто прослухав не менше 90 % часу обраного вебінару, на вказану при реєстрацію електронну пошту буде надіслано сертифікат учасника.

Програма вебінарів:

 12 жовтня

Тема: Вступ до наукометрії

Тези: Історичний екскурс. Предмет, мета, задачі наукометрії. Дані, що використовуються для аналізу, їхні джерела, вимоги до якості. Основні показники переваги та недоліки: імпакт-фактор і його варіації, h-індекс, CNCI. Вплив відкритого доступу на розвиток науки. Коректне і некоректне застосування, причини і наслідки. Застосування наукометрії для побудови стратегії розвитку наукової діяльності вченого, установи, країни. Об’єктивна оцінка публікаційної діяльності установи. Профілі установи та автора:  функції та можливості. Відповіді на запитання

 Реєстрація:

7:15-8:15  https://bit.ly/3j2P3ew
16:15-17:15 https://bit.ly/3i82Peq

 13 жовтня

Тема: Референс-менеджер EndNote: швидке оформлення публікацій без помилок

Тези: Можливості і функції EndNote. Початок роботи. Створення, наповнення та впорядкування власної колекції статей. Імпорт публікацій з Web of Science, он-лайн бібліотек, пошукових систем, сайту видання, створення запису власноруч. Структура статті. Формати пристатейної літератури. Оформлення рукописів за форматом журналу. Експорт даних з EndNote. Створення звітів. Відповіді на запитання.

Реєстрація:

7:15-8:15  https://bit.ly/340LI9f

11:15-12:15 https://bit.ly/3j1Iclr

16:15-17:15  https://bit.ly/2FTpWMX

15 жовтня

Тема: Можливості ресурсів Clarivate для успішної грантової заявки

Тези: Інформація про грантову підтримку у Web of Science Core Collection. Пошук і аналіз

літератури, видань, майбутніх партнерів, джерел фінансування, оцінка власних шансів за допомогою бази. Детальний аналіз ефективності співпраці за допомогою аналітичної системи InCites. Також буде розглянуто процедури та особливості оцінювання грантових заявок і на що варто звернути увагу при написанні проекту.

Реєстрація:

7:15-8:15 https://bit.ly/3411D7D
11:15-12:15 https://bit.ly/3kQnZiT
16:15-17:15 https://bit.ly/332566G  

16 жовтня

Тема: Профілі автора: створення, корегування, можливості

Тези: Презентація здобутків науковця. Чому і які складнощі можуть виникнути при пошуку робіт певного автора? Оцінка наукового доробку автора у Web of Science Core Collection.  Які показники окрім індексу Гірша доступні. Як можна вплинути на цитованість роботи? Розповсюдження публікацій, чи може автор розмістити роботи у відкритому доступні. Авторські профілі Publons|ResearcherID, ORCID, ResearchGate, Google Scholar: Створення, наповнення, підтримка, коректне застосування. Відповіді на ваші запитання.

Реєстрація:

7:15-8:15 https://bit.ly/3jkbBHT

12:15-13:15 https://bit.ly/2Hwr4X3   
16:15-17:15 https://bit.ly/2Gaa08E


Увага! Результати конкурсу есе «Моя академічна доброчесність"

На базі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди серед здобувачів освітньо-наукового рівня вищої освіти було проведено конкурс есе «Моя академічна доброчесність». Серед учасників обрано 5 переможців:
1. Ільєнкова Вікторія Віталіївна, аспірантка третього року навчання кафедри українознавства і лінгводидактики, спеціальності "035 – Філологія" (науковий керівник Маленко Олена Олегівна, докторка філологічних наук, професорка, завідувачка кафедри українознавства і лінгводидактики);
2. Кохан Діана Миколаївна, аспірантка третього року навчання кафедри педагогіки, спеціальності "011 – Освітні, педагогічні науки" (науковий керівник Рогова Тетяна Володимирівна, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки);
3. Кочергіна Анастасія Віталіївна, аспірантка третього року навчання кафедри зоології, спеціальності "091 – Біологія" (науковий керівник Маркіна Тетяна Юріївна, докторка біологічних наук, професорка, професорка кафедри зоології);
4. Носова Вікторія Володимирівна, аспірантка першого року навчання кафедри педагогіки, спеціальності "011 – Освітні, педагогічні науки" (науковий керівник Олефіренко Надія Василівна, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри інформатики);
5. Удовіченко Лілія Геннадіївна, аспірантка першого року навчання кафедри української мови, спеціальності "035 – Філологія" (науковий керівник Осіпова Тетяна Федорівна, кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри української мови).

Щиро вітаємо переможців! Сподіваємося, цей захід стане однією зі сходинок на шляху формування корпоративної етики наукової спільноти університету!


Шановні користувачі бібліотеки!

На період карантину бібліотека пропонує послуги, якими ви можете скористатися дистанційно:

  • доступ до електронних ресурсів бібліотеки:

    •    Електронного каталогу

                     http://hnpu.edu.ua/uk/division/naukova-biblioteka-hnpu-imeni-gsskovorody

                     http://193.105.7.202:852/

  • Електронного архіву (репозитарію) університету

                     http://dspace.hnpu.edu.ua/ 

  • консультації щодо отримання індексів УДК та авторського знаку для наукових публікацій. Запити для виконання надсилайте за адресою: raisalamark@gmail.com 
  • пошук та підбір інформаційних ресурсів за темами. Запити для виконання надсилайте за адресою: korobkinaelena2016@gmail.com 
  • редакція списків використаних інформаційних джерел за вітчизняними та міжнародними стандартами (платна послуга). Запити для виконання надсилайте за адресою: korobkinaelena2016@gmail.com 
  • складання довідок щодо книгозабезпеченості навчальних дисциплін. Запити для виконання надсилайте за адресою: korobkinaelena2016@gmail.com
  • перевірка наявності у фондах бібліотеки літератури, рекомендованої до вивчення в робочих програмах. Запити для виконання надсилайте за адресою: korobkinaelena2016@gmail.com

До уваги науковців університету! 

У зв'язку з продовженням дії карантину на території України до 22.05.2020 р. Державна науково-технічна бібліотека (ДНТБ) України радить скористатися можливістю та налаштувати віддалений доступ до баз наукових цитувань Scopus та Web of Science.  

На сайті ДНТБ України розміщена інформація про налаштування віддаленого доступу до баз. 

Для детального ознайомлення, будь ласка, перейдіть за посиланням: https://dntb.gov.ua/news/віддалений-доступ-до-наукометричних


До уваги науковців університету! 


До уваги користувачів бібліотеки!

Шановні студенти, викладачі, аспіранти та магістранти!

Відповідно до рішення Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 року № 1/9-154 та наказу по університету від 12 березня 2020 року № 48-од в ХНПУ імені Г. С. Сковороди оголошено карантин на три тижні: з 12 березня до 3 квітня 2020 року. 

До ваших послуг:

До уваги науковців університету !

Лише 18 грудня за 1,5 години без перерви, концентровано про всі ресурси Web of Science Group з 16:00 до 17:30.

Зверніть увагу на нову серію з чотирьох вебінарів російською, що буде лише у грудні. У двох повторах за київським часом о 8 до о 11 ранку.

 https://clarivate.ru/webinars (на сайті вказано час за GMT+3).

Процедура стандартна. Зареєструватися. За 10 хв до початку вебінару перейти  за посиланням, що прийде на електронну пошту. Налаштовути звук. Операційна система має бути вище ХР, встановлено останні версії браузерів, увімкнено колонки (можна використовувати смартфони).

 

18 грудня 16:00-17:30 (українською)

Назва: Експрес курс з ресурсів Web of Science group

Тези: Платформа Web of Science: бази, можливості, обмеження. Web of Science Core Collection: склад, поля та типи пошуків (базовий, розширений в пристатейній літературі), аналіз та результатів, імпакт фактор, індекс Гірша, цитування, схожі записи. Визначення кращих робіт, лідерів галузі, потенційних партнерів, журналів для публікації. EndNote. Створення колекції документів, оформлення статті за форматом видання, створення звітів для групи науковців.
Publons|ResearcherID та Orcid створення, наповнення, можливості та використання авторських профілів
Journal Citation Reports – колекція видань з імпакт фактором. Можливості для авторів та журналів, пошук та збереження інформації
Master Journals List – безкоштовний відкритий перелік видань Web of Science. Перевірка індексації видання

Реєстрація http://bit.ly/2Lb8Rxc

 

Серія: Ресурси Web of Science group для ефективної наукової діяльності

Тема: Наукометрія для початківців
Тези: Історія виникнення. Цілі і завдання. Дані для аналізу і їх обмеження. Основні показники. Коректне і некоректне застосування, причини і наслідки. Можливості для країни, організації і вченого. Платформа Web of Science: огляд можливостей. Фейки і міфи про наукометрію. Відповіді на питання слухачів

Реєстрація: 16 грудня 8:00 (за київським часом)
http://bit.ly/2LdgqDQ
18 грудня 11:00 (за київським часом)
http://bit.ly/33JTSRz

 

Тема: Можливості платформи Web of Science для ефективної наукової діяльності
Тези: Пошук і аналіз наукової літератури. Виявлення значущих робіт, вчених, організацій, журналів, аналіз грантової підтримки. Оцінка теми дослідження, пошук партнерів, збереження результатів. Робота в основній колекції і спеціалізованих базах. Базовий, розширений і пошук в пристатейний літературі. Відповіді на питання слухачів.

Реєстрація: 17 грудня 8:00
http://bit.ly/34H7det (за київським часом)
19 грудня 11:00

http://bit.ly/2OHXdMJ (за київським часом)

 

Тема: Публікаційна стратегія вченого

Тези: Критерії якості наукових видань. Бізнес-моделі видання. Де і як знайти безкоштовний журнал. Публікаційний процес. Вибір видання. Структура статті. Оформлення рукопису за форматом журналу. Рецензування. Чому відхиляють статті. Що неприпустимо в науковій комунікації. Поширення публікації. Journal Citation Reports, EndNote, Master Journal List. Відповіді на питання слухачів

Реєстрація: 18 грудня 8:00 (за київським часом)
http://bit.ly/33GGEVk
16 грудня 11:00 (за київським часом)
http://bit.ly/2DyRGkT

 

Тема: Презентація досягнень автора і організації

Тези: Авторські профілі вченого Publons | ResearcherID, ORCID, Researchgate і організації (Organization-enhanced profile): можливості, функції, обмеження, створення і корегування. Чи можна вплинути на цитованість робіт. Звіти про публікаційній діяльності для групи вчених / організації за необхідний проміжок часу в EndNote. Відповіді на питання слухачів

Реєстрація: 19 грудня 8:00 (за київським часом)
http://bit.ly/2DCDwiU
17 грудня 11:00 (за київським часом)
http://bit.ly/2stIWdA

 

Також серія з академічного письма з 20,23,24 грудня, розклад за посиланням https://clarivate.ru/webinars


  

Міждисциплінарний науково-освітній центр протидії корупції Національного університету «Києво-Могилянська академія» (ACREC) спільно з Лейденським університетом (Нідерланди) провели перший в Україні дослідницький проект «Громадянське суспільство проти корупції в Україні», головною метою якого було з’ясувати, які фактори пояснюють успіхи та  виклики антикорупційної діяльності громадянського суспільства в Україні. У результаті втілення проекту в життя було представлено аналітичні звіти по дослідженню.

Детальніше:


Що таке академічна доброчесність?

В основі академічної доброчесності лежить чесність, порядність у виконанні своїх обов’язків, довіра, справедливість, повага та відповідальність.

Академічна доброчесність покликана боротися із

  • плагіатом як актом шахрайства в студентських роботах, дисертаціях, наукових статтях та монографіях;
  • фабрикацією та фальсифікацією результатів наукових досліджень;
  • обманом, списуванням, хабарництвом.

Інститут міжнародних відносин є партнером Проекту сприяння Академічній доброчесності в Україні (SAIUP), який ініційований та реалізується Американськими радами з міжнародної освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України та Посольства США в Україні. Учасниками проекту є десять провідних вузів країни.

Читати детальніше ... http://www.iir.edu.ua/education/academic_integrity/

«Культура академічної доброчесності: роль бібліотек»

Читати за лінком: https://ula.org.ua/255-programi-proekti/3582-kultura-akademichnoi-dobrochesnosti-rol-bibliotek

Корисні посилання:

Рекомендацій ЗВО щодо розвитку систем забезпечення академічної доброчесності

Проект сприяння академічній доброчесності в Україні

Основи академічного письма


 

11 жовтня 2019 р. у ХНПУ імені Г. С. Сковороди відбувся науково-практичний семінар «Можливості платформи Web of Science для наукової діяльності».

Доповідач Тихонкова Ірина, к. б. н., експерт з навчання та аналітичних ресурсів  Clarivate Analytics ознайомила науковців університету з можливостями ресурсів Web of Science для авторів. Основні питання, що розглядалися під час семінару – як перевірити чи індексується видання  Web of Science; як здійснити підбір видання для публікації; як опублікуватися в журналі проіндексованому у Web of Science; що таке індекс Гірша?

Під час проведення семінару також були розглянуті основні бізнес-моделі журналів (традиційна модель, відкритий доступ, гібридна та хижацька). Лектор також звернула увагу присутніх на критерії, за якими рецензенти оцінюють статті. Серед них – новизна, актуальність, використання сучасних методів, логічність викладення, статистична обробка, мова, оформлення, література тощо.

Презентація «Можливості платформи Web of Science для наукової діяльності».


З 1 вересня 2013 р. діє проект «Єдина картка читача бібліотек ЗВО Харкова». Цей проект забезпечує систему взаємообслуговування читачів у бібліотеках закладів вищої освіти Харківського регіону.

Метою проекту «Єдина картка читача бібліотек ЗВО Харкова» є доступ студентів, аспірантів, викладачів та науковців закладів вищої освіти Харкова до фондів та електронних ресурсів бібліотек для використання їх у навчанні та науково-дослідній роботі.

«Єдина картка читача» дає право власнику безкоштовно користуватися фондами, електронними ресурсами, послугами, які надаються на території 27 бібліотек-учасниць проекту «Єдина картка читача бібліотек ЗВО Харкова» (див. список бібліотек-учасниць).

Для зручності читачів створено віртуальну мапу розташування бібліотек ВЗО м. Харкова, учасниць проекту «Єдина картка читача».

Мандруй з "Єдиною карткою читача" за допомогою віртуальної мапи учасників проекту!

Інформацію щодо отримання Єдиної картки читача можна отримати на абонементі № 1 (к. 205-Б) у навчальному корпусі по вул. Валентинівській, 2 (тел. 68-11-72).


26 лютого 2019 р. у ХНПУ імені Г. С. Сковороди відбувся науково-практичний семінар «Як опублікувати статтю у журналах Web of Science з педагогіки».

Доповідач: Тихонкова Ірина, к. б. н., експерт з навчання та аналітичних ресурсів Clarivate Analytics.

На семінарі обговорювалися наступні питання:

  • оцінка наукової діяльності науковця та установи;
  • основи публікаційного процесу;
  • підбір видання, правила оформлення публікації, робота з рецензією, функції авторських профілів;
  • хижацькі видання.

Презентація «Як опублікувати статтю у журналах Web of Science з педагогіки»

 


19 травня 2018 року відзначаємо День Європи в Україні

З 2003 року в третю суботу травня в Україні відзначається День Європи відповідно до Указу Президента № 339/2003 від 19 квітня 2003 року.

Відправною точкою на шляху до встановлення Дня Європи вважається Декларація Шумана.

9 травня 1950 року в Парижі міністр закордонних справ Франції Робер Шуман закликав Францію, Німеччину та інші європейські країни об’єднати їхні вугільну та сталеливарну галузі промисловості (основи нарощування військової техніки) та віддати їх в управління нової наднаціональної структури. Це стало «наріжним каменем Європейської федерації». Завдяки об’єднанню економічних зусиль і розподілу досягнутих результатів європейські країни уникнули накопичення військової могутності одна проти одної, що і забезпечило мир в Європі.

Три з половиною десятиліття тому на Міланському саміті 1985 лідери ЄС вирішили увічнити день проголошення Декларації Шумана та постановили щорічно відзначати «День Європи».

У День Європи жителі України відзначають день спільних цінностей, спільної історії всіх націй континенту.

До речі. У 1887 році в Закарпатті (яке тоді перебувало у складі Австро-Угорщини) у Верхнетісянській улоговині на правому березі Тиси було встановлено двометровий геодезичний знак, що позначає географічний центр Європи. Координати цього географічного центру Європи: 47 ° 563" північної широти і 24 ° 1130" східної довготи.

У Харкові з квітня 2009 року у ХНЕУ імені С. Кузнеця діє 

Інформаційний центр Європейського Союзу.

Метою Центру є поширення інформації про ЄС та його політику серед широкого кола зацікавлених осіб. Інформаційний фонд Центру регулярно поповнюється публікаціями та матеріалами офіційних установ Європейського Союзу, а також періодичними виданнями, журналами ЄС та іншими матеріалами, що стосуються діяльності ЄС, життя та соціальних стандартів, освіти в країнах ЄС, питань співпраці України та ЄС. Читати детальніше: http://www.hneu.edu.ua/Information_Centre_EU

 


13 лютого відбувся методичний семінар:

Можливості платформи Web of Science для науковця (Web of Science Core Collection, Journal Citation Report, EndNote, ResearcherID).

На семінарі було розглянуто роботу з інформаційною платформою Web of Science, її основною колекцію найвпливовіших видань Web of Science Core Collection з фокусом на педагогічні науки, аналітичним інструментом Journal Citation Report , програму для роботи з бібліографією EndNote Online та ідентифікаторами науковця ResearcherID та Orcid.

ДоповідачІрина Тихонкова, к.б.н., фахівець з наукометричних ресурсів Clarivate Analytics

Місце проведення: вул. Алчевських, 29, аудиторія 216 (зала засідань)

Презентація "Можливості платформи Web of Science для науковця"

 



До уваги користувачів!

Наукова бібліотека ХНПУ імені Г. С. Сковороди пропонує щоквартальний електронний бюлетень «Невичерпний скарб», який започатковано з грудня 2016 року.

Детальніше за лінком


Бібліографічні покажчики, складені довідково-бібліографічним відділом наукової бібліотеки ХНПУ імені Г. С. Сковороди у 2017 році.


“Наукова бібліотека ХНПУ ім. Г. С. Сковороди” у Facebook



Електронний каталог наукової бібліотеки ХНПУ імені Г.С. Сковороди


 

Електронний архів Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди

 

http://dspace.hnpu.edu.ua


 

Структура Наукової бібліотеки імені Г.С.Сковороди Контактна інформація

61002, м.Харків, вул. Алчевських,29, к.131
тел.(057) 717-10-34

      

Директор Наукової бібліотеки - Коробкіна Олена Геннадіївна

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.